Byla vydána nová aktualizovaná verze aplikace.
Pozor! Již existuje novější verze aplikace, více informací na této stránce.
Co je nového ve verzi 4.2?
- Nová mobilní verze stránky a automatické přesměrováni na ni. Využívá knihovnu jQuery Mobile, optimalizováno především pro iPhone a Android (Cyrille David – cyrille@david-gooris.com).
- Aktualizován francouzský překlad a některé typografické chyby (Cyrille David – cyrille@david-gooris.com).
- Do menu přidána ikonka pro přechod na mobilní verzi (Cyrille David – cyrille@david-gooris.com).
Co je nového ve verzi 4.1.1?
- Nově zobrazována vypočítaná hodnota rosného bodu.
- Nové kombinované grafy teploty a vlhkosti vzduchu (4 hodiny a 24 hodin – jiné by byly nepřehledné).
- Kosmetické úpravy.
- Francouzský překlad od uživatee Dominique Stussi.
Odkaz na stažení z Google code: zde
Ukázka jako obvykle na roudnice.eu
Stránka projektu na GitHubu: zde
Věřím, že vás i tato drobná vylepšení potěší. Budu samozřejmě rád za každý názor, jak aplikaci udělat lepší.
Obrovský dík za podílení se na vývoji patří společnosti Papouch a všem, kteří přispěli komentářem nejen na tomto blogu. Děkuji!
8.4.2011 v 8:18
Na http://www.roudnice.eu (v kĂłdu aplikace jsem se ale na to nestihl podívat) máte pravděpodobně v záložce „Měsíční statistiky“ v grafu „Měsíční vlhkost“ při obrázkovém zobrazení grafu chybně obarvené osy, resp. je prohozena barva osy maximální a průměrné hodnoty v obrázkovém grafu. Legenda má barvu v pořádku.
Přímo v grafech by bylo dobré vždy uvádět o jakou jednotku se jedná.
Například u těch obrázkových grafů uváděna není. Vím že to není vždy jednoduché to tam někam nacpat, tak třeba alespoň do hlavního popisku daného grafu.
Bylo by vhodné doplnit podobně jako u teplot o jakou jednotku se jedná v případě vlhkosti, tj. (%). Například u Flashových grafů v legendě je uvedena teplota se zvolenou jednotkou, ale u vlhkosti jednotka chybí.
Nebo u vícedenních grafů jednotka není uváděna vůbec.
Jde o to, že pokud už na stránce nejsou jen teplotní grafy a jen v jedné jednotce, je potřeba aby uživatel nejlépe už na první pohled poznal i z jediného grafu čeho že se ten graf týká a v jakých je jednotkách a nemusel informaci hledat jinde v jiné části stánky apod. což ho pak demotivuje.
8.4.2011 v 13:43
caute, dal by sa dorobit este ukazovatel rychlosti vetra a smer ? chcel by som od papoucha dokupit anometer nech to mam pekne pokope 🙂
8.4.2011 v 19:33
Jaro: Ahoj, v mém plánu projektu to není, ale kdyby se toho někdo chtěl chopit, má určitě volnou ruku 🙂
Mysha: Díky za korekci, doopravdy tam byly prohozené barvy. Opravil jsem to (i na Google Code).
Ohledně jednotek u grafů s kritikou souhlasím – také bych to raději viděl přímo v grafu (jako tomu bylo před kombinovanými grafy), ale takový OFCH to neumí, nebo jsem se hodně špatně díval. Každopádně až budu někdy pracovat na další verzi aplikace, tak bych se na to rád zaměřil, minimálně jak navhujete alespoň někde v popisku grafu. Díky!
10.4.2011 v 13:49
tak to si ma moc nepotesil,,,,, dorobil by to niekto za financnu odmenu ?
13.4.2011 v 22:12
Zdravím,
mám několik neřešitelných otázek:
– používám phpMyAdmin na SQL na serveru Synology DS210. Nevíte někdo jak do této databáze přidat starší databázi, kterou tam mám po záloze, protože mi lehl server. Pokud dám import nahraje to pouze část. A když už by se mi to podařilo, jak odstranit duplicitní záznamy?
– před dvěma dnima mi vyhodil proud a od té doby nejsem schopen aby mi to odečítalo. zkoušel jsem všechno možný – i sleduju provoz a z teploměru nějaká data jdou do serveru. Dá se nějak zjistit zdali tam jdou ty správná data, či kde je chyba?
– poslední je řešitelný problém – v mobile.php máš chybu v zobrazení grafu, je tam špatně napsanej odkaz na graf-4-hodiny-mobile-teplota.php, kde to má být bez graf-
Jára
13.4.2011 v 22:36
Jára:
Všechno se dá řešit 🙂
1) Přes phpMyAdmina zvol aktuální databázi a vymaž obsah tabulek „tme“ a „tme_denni“ (je tam pro to nějaká ikonka v přehledu tabulek) anebo přes možnost zadání SQL příkazu zadej:
TRUNCATE tme;
TRUNCATE tme_denni;
Soubor k importu, který obsahuje doposud naměřené hodnoty, budeš muset nejspíše rozdělit na několik menších (předpokládám, že nemáš přístup přímo do konzole MySQL – Synology jsem již instaloval a sice nabízí hodně služeb, ale způsobem „modli se ať to funguje a jestli nastane chyba, tak je to blbý“ – narážím zejména na mail server, ale u web serveru předpokládám ten samý přístup). V importu uvidíš něco jako „INSERT INTO tme VALUES (‚…..“ a to budeš muset rozseknout na několik menších souborů. Případně mi ten zaarchivovaný soubor pošli na michal@rete.cz a budu té dobroty a pomohu s tím rozdělením 🙂
2) Zkus zavolat stránku teploměru a dopiš do ní volání ?guid=teplota, např.:
http://synology.local/index.php?teplota=20
Pokud se na webové stránce objeví poslední naměřená teplota jako 20 stupňů, pak hledej problém v nastavení teploměru. Pokud se ta teplota nezapíše a používáš správné GUID, tak bude problém v konfiguraci webserveru/databáze/aplikace.
3) To je bohužel dost dobře možné, napravím. Díky za upozornění!
Michal
15.4.2011 v 8:49
Jara:
tip na řešení:
1) Například přes „phpMyAdmin“ z „ostré“ DB odstraňte to co jste tam již naimportoval ze zálohy (případně vše pokud tam nová měření nejsou).
2) Například přes „phpMyAdmin“ zkontrolujte oprávnění na „ostré“ DB jestli je stejné jako dříve a jestli se data z čidel zapisují, teprve poté řešte import.
3) K vlastnímu Importu přes „phpMyAdmin“, záleží také jak je nastavený PHP server co se týká velikostních limitů nahrávaných souborů a maximální doby běhu zpracovávaného skriptu, ale zkuste prostudovat viz:
http://phpmyadmin.cz/pro-uzivatele/import-dat
nebo možná jako lepší řešení si zkuste na PC nainstalovat „MySQL Workbench“ také docela dobrý nástroj na práci s MySQL (viz: http://dev.mysql.com/downloads/workbench/5.2.html) a tam přes příslušnou volbu proveďte import. Tam je už komunikace s MySQL řešena jinak (tj. mimo HTTP a PHP, hezky přímo na port MySQL serveru). Pokud na Synology používáte Firewall, tak si pro tento přístup nezapomeňte v něm nadefinovat pravidlo z Vaší LAN IP na jeho port 3306 😉
PS: Osobně provozuji a mám pod správou několik serverů Synology a měření teplot a jiných veličin mi již několik let úspěšně běží například na dnes už „dědečkovi“ DS207+ (4x DB cca 80MB) a i Vámi popisovaný problém jsem také musel řešit. Mě poprvé pomohlo ruční rozdělení importovaného souboru na části s velikostí těsně pod doporučených 2048KB a pak import těchto částí. Podruhé jsem si toto odpustil a použil zmiňovaný „MySQL Workbench“ a přímo po LAN to na MySQL na Synology nacpal a docela úspěšně. Než jsem začal používat Synology, tak jsem si na Linux ani moc nesáhnul (to spíše na DOS) ale nyní si na Synology i píši nějaké drobnosti ku vylepšení apod. A i když jeho mail server má ve web-GUI jen ty základní volby, tak se dá docela i jednoduše sáhnout přímo do konfigurace programu „postfix“ (stačí jen dobře číst a umět trochu hledat na Synology stránkách) a tam si vše co potřebujete nadefinovat, nebo si pak napsat i vlastní rozhraní aby to „ladilo“ se Synology (používám na jednom stroji pak například několik domén, více subdomén a to jak web, tak i E-MAIL, MySQL, sběr dat, spolupráce s oblíbenými výrobky od Papoucha, například i s opačným načítáním dat z ETH teploměrů tj. Synology si sám sáhne pro teplotu apod. z čidla v přesně stanoveném termínu, protože například některé ETH od Papoucha jsem musel dříve mít nastavené na odesílání po 59sec, jiné i po 61sec, aby to vycházelo na 1440 měření za den ale stále to nebylo ono, tak jsem to udělal opačně a nyní je to už v pořádku). I když u Synology o spoustě věcí ještě nemám moc jasno, zatím jen spokojenost.
19.4.2011 v 16:17
Díky za help. Díky Vašim radám jsem zjistil že se to necpe do databáze. Proč mi to nefungovalo nevim, na to jsem nepřišel a tak jsem založil novou databázi a ta jela hned.První záznam jsem si udělal uměle aby začal počítat tam kde skončil. Nyní se večer pokusím nacpat tam nějak ty záznamy z předchozích měření. Uvidíme – zkusim ten „MySQL Workbench€ť.
Díky, dám vědět jak to dopadlo.
19.4.2011 v 17:40
Jára: V tom případě byl nejspíš problém s oprávněním nového uživatele pro starou databázi? No hlavní je, že to už funguje.
29.4.2011 v 14:25
No, sice to funguje, ale ještě jsem tam nenatlačil stará data. Zkoušim to přes zmiňovaný „MySQL Workbench€ť a moc mi to nejde. No s tím se poperu.
Ještě ale jedna poznámka – asi to bylo v těch právech, ale na to jsem nepřišel. Stalo se to totiž po výpadku proudu. Všechno sice naběhlo, ale tahle databáze ne, tak jsem začal znova. Nechápu to sice, ale je to tak.
26.5.2011 v 9:54
Zdravim, snazim se rozbehnouk ukladaní teploty, ale z nejakeho duvodu se data nechteji ulozit do db. Data od teplomeru zrejme prichazeji, alespon podle logu v IIS, ale kdyz jsem zkusil zavolat stranky primo s parametrem teploty index.php?temp=23.2 dostanu pouze hlaseni: Data truncated for column ‚vlhkost‘ at row 1 a do db se nic neulozi. Nejaky tip kde by mohl bzt problem?
26.5.2011 v 10:47
Tak nakonec se mi to podařilo obejít nastavením sql-mode=MYSQL40 do konfigurace MySQL 5.5.
Ale jak je zde: http://www.phpbuilder.com/board/showthread.php?t=10322263 uvedeno, zprávný způsob je oprava kĂłdu 🙂
26.5.2011 v 18:07
Jan: Ahoj a díky za zprávu. ňešit to tak, že se MySQL 5.5 degraduje na 4.0 je skutečně nešťastné řešení a je třeba opravit kĂłd aplikace. Problém je v tom, že se do sloupce „vlhkost“ snaží uložit prázdná hodnota míst „NULL“. V příští verzi bude opraveno.
14.6.2011 v 8:18
Zdravim Vas,
Po dlhej dobe som sa dnes pozrel na Vas web a bol som milo prekvapeny novou verziou. Ihned som sa pustil do aktualizacie. Najpr som vytvoril v mysqlku nove tabulky, potom nakopiroval novu verziu a spustil skripty/dopocitat.php zial nedopocitalo to vsetko a momentalne mi malo co zobrazuje 🙁 Ako to mozem opravit? Dakujem. Teplomer je sem http://www.zdiar.sk/teplomer/
14.6.2011 v 8:37
Uz je to v poriadku. Problem bol, ze prepocitanie nezbehlo asi korektne. VYmazal som nove tabulky a spustil sql update a spustil prepocet nanovo. Teraz to uz vsetko pekne ide.
15.6.2011 v 17:18
Marcel: Jsem rád, že Vám aplikace již funguje. Díky za zprávu a ať se daří.
2.7.2011 v 16:00
Ve verzi aplikace 4.1.1 ze souboru „TMEP-4.1.1.ZIP“ (SHA1: „750b2a347209a00645fb95a89ff90d635dc435a7“) je pár chybiček.
1) V souboru „mobile.php“ cca na řádku 127 a také na řádku 128 je chybně uveden název odkazovaného PHP souboru. Je potřeba odkaz upravit / zkrátit začátek názvu odkazovaného souboru o „graf-“ v souboru „mobile.php“ tj. tak jak se soubor opravdu jmenuje.
2) Na cestě „skriptyofchjsswfobject.js“ se při otevření webu hledá soubor „swfobject.js“, ten tam ale není. Zato existuje je na cestě „skriptyofchswfobject.js“. Chyba je tedy v umístění, nebo v aplikaci?
Prozatím jsem si to u sebe opravil dle svého. Píši to sem hlavně proto aby to náhodou někoho nepřekvapilo a také aby to mohl autor aplikace poopravit do nového sestavení verze.
2.7.2011 v 19:19
Mysha: Bylo to určitě i v dřívějších verzích a je mi to trapné, že „se“ na to nepřišlo dříve.
1) V dalším release opravím (ten vydám, až dále rozšířím funkcionalitu aplikace).
2) Pravděpodobně měl být „swfobject.js“ umístěný v podadresáři „js“. PHP knihovna pro OFCH to tak má ve výchozím stavu nastavené, takže se jedná o chybu mnou vybraného umístění. Rovněž napravím.
Díky za nahlášení.
Doplnění: V SVN na Google Code jsem to už opravil.
29.7.2011 v 13:46
Zdravim,
Chtěl bych se zeptat jestli aplikace podporuje/dá se nějak jednoduše upravit pro více teploměrů?
Díky,
Michal
1.8.2011 v 20:34
Ahoj Michale,
taková verze zatím není k dispozici. Tedy není mi známo, že by tu aplikaci pro tento účel někdo upravil a někde existovala. Já to také v nejbližší době neplánuji.
Michal 🙂
3.8.2011 v 10:49
Ahoj Michale,
Sakra 🙂
Nám by se hodilo tam vpravit 3 až 4 teploměry. Ikdyž pak by některý grafy byly vcelku nepřehledný. Ale nevadí, udělám to jinak.
Ale děkuju za odpověď.
Michal 😉
10.8.2011 v 11:19
Také to budu muset vyřešit nějakou alternativou, potřebuji totiž zaznamenávat teplotu ze tří čidel v jezírku. Ze dna, na hladině a okolní vzduch. A pak vykreslit do grafu křivky ze všech čidel, abych mohl vyčíst jak se mění teplota vody na jednotlivých místech během dne či noci a zda v nezámrzné hloubce je celou zimu nějaká stabilní teplota. Něco jako tady u Vás „Teplota za poslední 3 dny – detailní křivka“. Ale protože se mi Vaše aplikace skutečně líbí, a jak si s ní hraji na svém serveru a jsem unesen funkčností, určitě jí budu používat minimálně pro záznam teploty vzduchu ( a zneužiji HTTP GET pro ukládání hodnot i z dalších čidel do samostatné tabulky v databázi, ale na úpravu TMEP pro jejich zpracování si netroufnu :-(.
Každopádně děkuji za tento projekt, skutečně dobrý kus práce.
10.8.2011 v 19:43
Ahoj,
díky za uznání. Jsem rád, že se aplikace líbí.
Samozřejmě bych rád vyhověl všem, kterým se aplikace líbí a chtěli by ji využívat s více teploměry, ale zatím stále neplánuji verzi, která by umožnila zaznamenávat a zobrazovat hodnoty z více čidel ani formou přepínače mezi teploměry.
26.8.2011 v 14:00
Rozjeli jste to někdo na easyphp?
Chápu dobře, když mám adresářovou strukturu
127.0.0.1/teplomer/index.php
tak že ve web nastavení tme bude:
IP adresa webového serveru 127.0.0.1
Jméno webového serveru localhost
Adresář skriptů na serveru teplomer/
nebo tam má být teplomer/skripty/ ??? Stejně to ale nefunguje…
a v POSTU bude index.php
Je to tak správně?
26.8.2011 v 14:25
A když to zkouším na stránce, musím nutně vlastnit veřejnou IP?
26.8.2011 v 15:52
Ahoj Luky,
EasyPHP jsem ani nevěděl, že ještě existuje a on se ten projekt má čile k světu. Podle toho co to obsahuje by s rozjetím neměl být absolutně žádný problém. Sám to na lokále zkouším na balíčku XAMPP, ale pro běh aplikace beztak nejsou potřeba žádné speciality.
Adresa 127.0.0.1 je vždy adresa počítače na kterém se nacházíš (localhost). Jako IP adresu webového serveru musíš tedy zvolit IP adresu svého počítače na místní síti (např. ve tvaru 192.168.1.XXX).
Tím „když to zkouším na stránce“ asi myslíš, že to máš u sebe na PC a nikoliv vystavené na počítači? Pokud máš teploměr a počítač dostupný v rámci domácí sítě, tak veřejnou IP adresu doopravdy mít nemusíš a ani nepotřebuješ připojení na internet.
29.8.2011 v 7:41
Ne, myslel jsem tím, že bych to chtěl vyzkoušet na externím hostingu, v budoucnu rozjedu intranet,php,sql… a nějakou veřejnou ip adresou se nebudu zaobývát, jen mi nebylo jasné, jestli to jde i bez veřejné ip adresy…
29.8.2011 v 7:50
Ne, prostě mě to nefunguje, chjo
IP adresa počítače – 10.0.0.76
Teploměr – 10.0.0.99
Teplota (php) funguje na 127.0.0.1/teplota
Tudíž adr. struktura je teplota/index.php
Jak to teda prosím tě mám nastavit, aby to šlo? Díky
29.8.2011 v 10:14
V tvém případě by v souboru nastaveni.php mělo být:
$ip = „10.0.0.99“; //adresa teploměru
a ten teploměr by měl přistupovat pomocí http_get na adresu 10.0.0.76
tedy podle dokumentace by v něm melo být nastaveno:
Remote HTTP server IP
10.0.0.76
Script address
teplota/index.php
(nejsem majitel TME, takže jenom koukám do PDFka k výrobku)
29.8.2011 v 11:36
Lukáš:
Veřejnou IP adresu určitě nepotřebuješ. Tu bys potřeboval jen v případě, že bys měl teploměr připojený někde mimo a měření posílal sobě přes internet.
Nastavení je tak jak píše Crapper, jen nastavení $ip v nastaveni.php můžeš přeskočit, není nutné.
7.9.2011 v 10:45
Ahoj
mám tu menší problém s poskytovatelem internetu. V poslední době často přehazuje nastavení za dvě různé IP adresy. Takže mi to jeden den měří a druhý den ne. Tudíž musím v nastaveni.php tyto dvě IP měnit. Chci se zeptat jestli v hodnotě $ip = lze tyto dvě adresy zapsat a jakým způsobem, abych to nemusel pokaždé přepisovat, Díky
8.9.2011 v 10:18
Ahoj Davide,
bohužel to aplikace nepodporuje. Nebylo by řešením tu kontrolu v tomto případě vypnout?
Případně pokud by sis troufnul zasáhnout do kĂłdu aplikace a máš s PHP zkušenosti, si nainstaluj tento balíček (stačí z něj jeden PHP soubor a sice „IPv4.php“):
http://pear.php.net/package/Net_IPv4
A použití vypadá nějak takto:
require(„IPv4.php“);
$IP = new Net_IPv4();
if($IP->ipInNetwork($_SERVER[‚REMOTE_ADDR‘], „78.156.32.0/24“))
{
// sem prijde kod pro zapis teploty, pokud je odesilatelem IP adresa z rozsahu 78.156.32.0-255
}
4.10.2011 v 8:21
Je to neuvěřitelné, ale já jsem to nedokázal zprovoznit…
Na Synology DS211j mi běži na adrese 10.0.0.74/teplomer
to znamená adresářová struktura
teplomer
-css
-img
-lang
-…
-..
index.php
Spojení s databází funkční.
Adresa teploměru
10.0.0.99
tam mám nastaveno:
IP adresa webového serveru 10.0.0.74
Jméno webového serveru 10.0.0.74
Port webu 80
Adresář skriptů na serveru teplomer/
GUID temp
Perioda odesílání 1
HTTP GET
Název skriptu index.php
a stejně to nefunguje… je to neuvěřitelné… mi řekněte, kde dělám chybu…
4.10.2011 v 8:52
10.0.0.99/get.asp?temp=25.6, tohle vypíše error…
4.10.2011 v 21:04
Lukáš:
A tohle funguje a teplotu zapíše?
http://10.0.0.74/teplomer/index.php?temp=25
Jsetli ano, tak to má fungovat.
A otázka trochu mimo – sám zvažuju nákup Synology (jiný NAS určitě ne), ale nevím, jestli koupit 211j nebo 211. Nejde mi ani tak o rychlejší procesor (1.2 vs 1.6 GHz), ale o RAMku (128 vs. 256 MB). Je „jéčko“ v pohodě, nebo má v tomto nějaké nedostatky či znatelná zpomalení? Jedná se mi hlavně o přístup z iPhonu a iPadu, resp. použití aplikací pro tento přístup ze strany Synology. Díky předem za názor.
5.10.2011 v 9:13
chyba
Duplicate entry ‚1141‘ for key ‚PRIMARY‘,
smazal jsem databázi a už to jede, jsem si řikal, že to není možný, aby to nejelo, co se týče DS11j, tak jsem spokojenej, žádné zpomalení nepozoruju, kromě wordpressu, který je už tak sám o sobě pomalý.. ale chystám se tam vetřít joomlu. photostation jede hodně obstojně, iZařízení jsem zatím nezkoušel, ale mám to v plánu.
13.10.2011 v 12:32
Zdravim.
Mam nasledujuci problem. Mam umiesteny web na webdomena.sk (to je firma 🙂 ) v poslednom case sa mi stava, ze sa mi zapina ochrana proti pretazeniu mysql servra a cely web je nedosupny. Chcem sa preto opytat, stava sa to aj niekomu inemu? Momentalne mam v databaze 1 204 797 merani. Neda sa aplikacua kus optimalizovat aby nevytazovala mysql? Alebo myslite si, ze aplikacua vytazuje sever? Ja si myslim, ze ano… Dakujem
13.10.2011 v 18:32
Ahoj,
aplikace by urcite mohla byt optimalizovanejsi (alespon nektere casti stranky tahane z cache), ale doposud jsem to neresil jednak z lajdactvi, druhak protoze nebylo treba.
Zajimalo by me, jestli se to deje jeste nekomu? Finisuji ted s nekolika velkymi projekty tak nemam cas se ani podivat, kolik nam aplikace aktualne zabira systemovych prostredku pri nacteni stranky, ale urcite se na to casem zamerim.
K webdomena.sk – v ceniku o nejake ochrane proti pretizeni nic nepisou, v rade parametru tam jsou dost benevolentni a ted toto… bude to zrejme kompenzace za nizkou cenu hostingu 🙁
14.10.2011 v 9:38
Dakujem za odpoved. Este neviem s istotou povedat, ze problem je koli teplomeru. Teraz som vypol celu aplikaciu a planujem prechod k inemu poskytovatelovi hostingu. Len je problem ze tam bezi cca 80 mail. kont… Uz som to raz zazil, ked som musel nastavit kazdemu nove heslo a potom pobehat aj PC.. :/
15.10.2011 v 10:40
to MultiTricker:
ohledně toho Synology
Konkrétně modely DS211j / DS211 / DS211+ zatím nepoužívám (nebyl důvod pro přechod na ně a taky finance), tak nemohu konkrétně porovnat. Zatím používám, i když nyní již aktualizacemi nepodporovanou DS207+ (128MB) a to hned v několika kusech, nemohu si tento model vynachválit (i když už zaostává). Co se týká rychlosti základního přístupu k Synology z iPhone a iPad, nevidím dle na webu dostupných údajů velký rozdíl mezi použití DS211j a DS211. Na rychlosti vykreslování hlavního rozhraní DSM, přes které se stroj ovládá apod. záleží hlavně na výkonu stroje na kterém máte web stránku otevřenu, neb se toho hodně skriptuje na straně klienta. Co se týká použití cca 4 aplikací od Synology z AppStore nemohu informacemi bohužel sloužit. Výkon CPU Synology uplatníte hlavně při souborových operacích, práci s MySQL, velké výpočty v PHP, při práci s integrovanou fotogalerií, HTTPS, VPN apod. Co se RAM v Synology týká, tak tu hlavně řešit pokud budou větší databáze, poštovní server s antispamem, více spuštěných web serverů, nebo nějaké serverové aplikace pro podporu iPhone/iPad (iPhone ani iPad nepoužívám) a jiné, které by případně „seděli“ stále v RAM. Synology používá asi také nějaký SWAP soubor jako známe z OS Windows, ale jak přesně to funguje jsem zatím nějak nestudoval. Jen vím, že moje RAM 128MB by v něm už musela „prasknout“ protože je spuštěno mnoho procesů a jen TOP10 procesů po sečtení obsazení RAM se hodně blíží stropu a přesto je zobrazováno vytížení paměti na cca 40%. Při indexování integrované fotogalerie, do které uživatel nahrál v krátkém čase mnoho fotografií ve velkém (někdy až zbytečně velkém) rozlišení a případně i nějaká videa, je dostatek volné RAM docela potřeba (hlavně pokud je nějaký soubor s fotografií extra velký, nebo dlouhé video) a na pomalých Synology (například z dnešního pohledu moje „pomalá“ DS207+), tak cca 4tisíce fotografií (cca 7GB) v rozlišení cca 3264x2448px zpracovává i několik dní (cca 2-3 dny) s CPU na 100% ale přitom zvládá vykonávat ještě další operace, které má v běžném mnou zadaném plánu (které běžně CPU vytěžují v průměru stále cca na 5%). Některé plug-iny ale vyžadují Synology s konkrétní minimální instalovanou RAM, tak asi hlavně taky podle toho bych se řídil. PS: pokud bych někdy za čas našel chuť, čas a finance na upgrade těchto pár kousků DS207+, tak bych upgrade pravděpodobně směroval k DS411+II (tj. DS411+ druhá série).
Vyzkoušejte si schválně demo přístup přes web klienta:
http://demo.synology.com:5000/
uživatelské jméno: admin
heslo: synology
Je to sice až na Thaiwanu, takže data jsou trochu pomalá, ale když si v DSM (v demu aktuálně DSM 2.2) web rozhraní otevřete nějaké okno a zkusíte si s ním třeba pohnout, nebo otevřít fotogalerii, spustit přehrávač hudby apod., uvidíte jak to na Vašem klientovi poběží. Toto demo je ale na trochu lepším stroji a to DS710+ , ale to téměř nic na pohodlí základního ovládání nemění.
Základní porovnání DS211+, DS211 a DS211j :
http://www.synology.com/products/compare_spec.php?lang=csy&product_id_list=66%2C64%2C63
Porovnání výkonu některých 2-šachtových Synology:
http://www.synology.com/products/performance.php?lang=csy#tabs-2
Snad Vám alespoň můj názor na věc k něčemu bude.
16.10.2011 v 17:09
Mysha, velice Vám děkuji za popis Vašich zkušeností.
Stále jsem trochu na vážkách, ale asi pro jistotu půjdu do DS211. Přeci jen se mi zdá 128 MB paměti opravdu hodně málo (vzhledem k tomu, že DSM běží na linuxu, tam bude klasický oddíl na SWAP). Webserver ani mail server tam provozovat nechci a nemyslím si že ani něco jiného náročnějšího (pro to už bych přeci jen raději volil nějaké malé PC na Atomu nebo něco podobného, ale to nechci z důvodu spotřeby).
DS411+II nechci (i když by se využít dalo, né že né :-)) z důvodu vyšší spotřeby a o tu mi jde hodně (tedy o tu nízkou) a přeci jen stojí o něco více.
Za odkaz na demo na DSM díky, už jsem ho dříve viděl, ale nikoliv tu poslední verzi. Mají to hodně hezky udělané, používají na to Javascriptový framework ExtJS (www.sencha.com), který se mi líbí a rád bych s ním začal pracovat. Možná na to budu mít i projekt, tak se to bude hodit.
Ještě jednou díky, na NAS už se teď těším 🙂
19.10.2011 v 17:11
to MultiTricker:
Synology například DS207+ má interní 64MB flash oddíl pro TMP, další flash oddíl cca 750MB pro systém a RAM 128MB, takže v podstatě je možné vkládané HDD apod. brát pouze jako datové. Jedna z výhod DS207+ je, že má e-sata konektor.
V současné době aktuální modely už mají i podporu SSD disků, viz tabulka doporučení/kompatibility pevných disků:
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=csy
PS: verze DS211 jsou tři! DS211j/DS211/DS211+
DS211j Marvell Kirkwood mv6281 1.2Ghz ARM Processor 16-bit@DDR2, 128MB of RAM
DS211 Marvell Kirkwood mv6282 1.6Ghz ARM Processor (Marvell ARMADA 300) 16-bit@DDR3, 256MB of RAM
DS211+ Marvell Kirkwood mv6282 1.6Ghz ARM Processor (Marvell ARMADA 300) 16-bit@DDR3, 512MB of RAM
DS207+ Marvell Orion mv5281 ARM Processor SATA, 32-bit Memory Bus, 128MB of RAM
31.10.2011 v 14:59
(stále OFFTOPIC 🙂
Mysha:
Tak jsem to dneska rozsekl ke své spokojenosti a objednal (zřejmě novinku) DS212j, která už má 256 MB a oproti 211j nestojí o tolik. DS212 za ty peníze (o nějakých 1 300,- víc) už pro mě nemá cenu.
Moc díky za rady a zkušenosti, věřím že bude sloužit dobře a dlouho. Disky už mám naštěstí nakoupené delší dobu (2TB WD), jinak bych při dnešních cenách asi brečel 🙂
15.11.2011 v 0:34
to MultiTricker:
Je samozřejmostí Vám poděkovat za skvělou aplikaci, ať už starší verze, kterou používám již 3 roky tak novou. Samotný přechod ze starší verze na novou není tak jednoduchý, jak píšete, z důvodu nekorektního dopočítání tabulky tme_denni z již rozjeté aplikace, ale nakonec jsem To zlomil. Ale pořád ještě musím mít zakomentovaný přesměrování na mobilní verzi, jinak to píše tuto hlášku: Call to undefined function: stripos(). Nevíte,kde by mohla byt chyba?
S pozdravem a díky
15.11.2011 v 20:16
Kodl:
Mohl byste prosím upřesnit, v čem byl problém a co bylo třeba udělat? Pokud by se to mělo týkat více potencionálních uživatelů, tak bych to zanesl do návodu, ať další netápou.
Ohledně stripos() – je to funkce, která je až v PHP 5. Pokud máte PHP 4, pak ji v kĂłdu zkuste nahradit za strpos (bez „i“), mohlo by to stačit.
A díky za poděkování, jsem rád, že aplikace slouží i dalším a je jim užitečná.
Michal Ĺ evčík
16.11.2011 v 23:29
MultiTricker:
Domnívám se, že když v průběhu počítání tabulky tme_denni někdo druhý přistoupí
na stránku teploměru začne aplikace s duplicitním počítáním a tabulka se vyplní třeba prvních 315 záznamů korektně a potom dopočítá samé nuly(zkoušel jsem asi dvacetkrát a pokaždé jiný výsledek, ale vždy špatně) dokud jsem aplikaci umístil do neznámého adresáře na webu, aby bylo zaručeno, že nikdo nemůže aplikaci zavolat a následně jsem spustil funkci dopočítat.php tak přepočet proběhl napoprvé celý a korektně. Jen škoda, že nemám hardware s vlhkoměrem! Adresu stránky teploměru Vám posílám na email a strpos vyzkouším!
S pozdravem
7.12.2011 v 16:15
Sprevádzkoval som meranie teploty, vlhkosti a tlaku.
Mám ale jeden problém, s ktorým si nejako neviem rady: ak prepnem na jednotku Fahrenheit alebo Kelvine, tak v dobe, ked teplomer z nejakého dĂ´vodu neposlal do databázy údaje, alebo je teplota presne 0 st. C, grafy samozrejme vykreslia nulu. A tým celý graf zdevastujú.
Možno som ozaj niečo prehliadol, ale raz neviem, kam dať podmienku, niečo ako
if($vlhkomer == 1 && $r[‚MIN(nejnizsi_vlhkost)‘] != 0 && $r[‚MIN(nejnizsi_tlak)‘] != 0)
{ atď
Poradíte niekto? Zrejme sa jedná o triviálny problém, ale blbnem s ním už tretí deň….
12.12.2011 v 11:38
OK, mám to poriešené. Keby si to chcel tiež niekto opraviť, uvádzam príklad, ktorý je v súbore pre 21 dňový flash graf:
-pĂ´vodný:
if(round($hod[‚nejvyssi‘], 2) == 0){ $datay1[] = „0“; }
else
-opravený:
if(round($hod[‚nejvyssi‘], 2) == 0 && $u == „C“){ $datay1[] = „0“; }
elseif(round($hod[‚nejvyssi‘], 2) == 0 && $u == „F“){ $datay1[] = „31“; }
elseif(round($hod[‚nejvyssi‘], 2) == 0 && $u == „K“){ $datay1[] = „273.15“;
else
12.12.2011 v 11:50
depett: Díky za to, že jsi poskytl řešení.
14.12.2011 v 17:26
Je tam drobná chyba: v druhom riadku na konci nemá byť hodnota 31 ale správne je to hodnota 32….
31.12.2011 v 22:38
to MultiTricker:
Ve web aplikaci (aktuálně se dívám do ver. 4.2) jak jsou (na záložkách denních stat., měsíční stat….) například pod grafem „textová“ minima a maxima, se vypisují nulové hodnoty i pokud za dané období byl nulový počet měření. Takže pokud například mezi 01:00-01:59 nejsou do tabulky „tme“ dodána žádná data, tak se na webu v textových minimech zobrazí období 01:00-01:59 jako nejchladnější… apod.
Pokud za nějaké období byl nulový počet měření, neměla by se správně naměřená data za toto období vůbec prezentovat a už vůbec ne jako naměřená hodnota „0“ !
Při plnění tabulky „tme_denni“, pokud je pro nějaký časový úsek nulový počet měření, tak by bylo lepší pole s hodnotami (nejnizsi, nejvyssi, prumer…) v daném úseku, nechat prázdné („NULL“) a ne ho plnit číslem „0“.
To samé by se mohlo dělat i u tabulky „tme“. Například minimálně pro sloupec „vlhkost“, protože pak z dat nepoznáte, jestli tam čidlo dodalo opravdu nulovou hodnotu „0“, nebo nedodalo hodnotu žádnou. Pokud se pro vlhkost nezískala hodnota žádná, bylo by lepší pole nechat prázdné tj. „NULL“ (například když nemáte čidlo vlhkosti).
Mohl by se tak správně datově rozlišit stav nulové hodnoty (tj. naměřeného čísla „0“) a hodnoty prázdné (tj. nenaměřených dat „NULL“).
U tabulky „tme_denni“ by se to dalo hromadně opravit skriptem (když je v časovém období nulový počet měření vlož do potřebných polí „NULL“), ale ve zdrojové tabulce „tme“ se není čeho chytit. Tam by se to asi muselo řešit individuelně (například když uživatel ví, že v nějakém období čidlo vlhkosti nebylo připojeno a opravdu se tak nejedná o 0% vlhkost).
31.12.2011 v 22:59
Mysha:
Je to přesně jak píšeš. Je to takto hloupě udělané, protože sám jsem neměl potřebu to ošetřovat a tak trochu si za to sypu popel nahlavu, protože minimálně správné nastavení na „NULL“ v případech jak píšeš je něco, co by mělo být samozřejmostí a zálkladem při návrhu aplikace/databáze.
Až budu vydávat novou verzi (která zatím není v plánu – není čas a ani nic palčivého, co bych do ní měl přidat), tak to do ní zapracuji a minimálně opravím generování tabulky tme_denni.
Vlhkost nula snad ani mimo nějaké laboratorní podmínky není možné naměřit, takže hodnota 0 i vlhkosti dá za NULL zaměnit (i když to není ideální přístup).
OFFTOPIC: Jaktože neslavíš Silvestr? Snad nepracuješ jako já? Ĺ up vypnout počítač a veselit se, to je rozkaz! 🙂
11.2.2012 v 23:00
Dobrý den,
v souboru „css/jquery.mobile-1.0b1.min.css“ jsou odkazy na soubory „ajax-loader.png“ a „icons-18-white.png“, které se prohlížeč snaží otevřít při pokusu o otevření „mobilní“ verze. V distribučním archivu aplikace ale chybí. Ne že by mi to tam nějak chybělo, ale když už tam jsou uvedené a prohlížeč se je snaží na mobilním webu aplikace otevřít… Tak až někdy bude čas a bude se dělat další sestavení, tak to tam prosím „doťukněte“. Díky.
12.2.2012 v 12:37
Mysha:
Dobrý den i Tobě,
díky za informaci. Těch chybiček jsem sice po Davidovi pár našel, ale toto mi ušlo. Při příštím release to bude opravené.
25.3.2012 v 5:16
Chýbajúce png súbory do css/jquery.mobile-1.0b1.min.css je možné stiahnuť na adrese http://depe.sk/tme/ikony.zip
Archív má niečo cez 11 kB a obsahuje 6 png súborov. Po rozzipovaní ich je možné nakopírovať do adresáru css/images/
17.4.2012 v 12:43
Dobry den,
chtel jsem se zeptat na jednu. V lokalni siti mame 5 teplomeru a ke kazdemu z nich webove stranky. Je nejaka moznost mit zobrazena data ze vsech 5 teplomeru na 1 strance ?
Dekuji
17.4.2012 v 18:13
jhorda:
Dobrý den,
aplikace zobrazuje výstup jen z jednoho, takže bez nějaké další úpravy nikoliv. Jinak to samozřejmě možné je, jen je potřeba to vytvořit (naskriptovat).
7.5.2012 v 22:33
Ahojte,
nenájde sa medzi diskutujúcimi niekto znalý programovania Android aplikácií?
Myslím, že k tejto perfektnej php aplikácií chýba už iba možnosť zobrazovania aktuálnej teploty na widgete mobilu.
Widget nemusí pristupovať k databáze – pri každom ukladaní nových dát mĂ´že php vygenerovať aktuálnu teplotu do txt súboru a widget by tento súbor iba pravidelne v nastaviteÄľnom intervale z webu čítal a hodnotu zobrazil.
Ak som niekoho motivoval, rád hodím reč na túto tému na om2adp@gmail.com
7.5.2012 v 23:53
depett:
Ahoj,
Widget by mohl číst standardní výstup ze souboru „vystup.php“, který je právě pro podobné účely součástí aplikace. Tedy např.:
http://roudnice.eu/vystup.php
Jinak pro iOS již podobná možnost existuje díky aplikaci In-Počasí, která umožňuje přímo na svojí ikonce zobrazovat aktuální teplotu:
http://itunes.apple.com/cz/app/in-pocasi/id459397798?mt=8
18.5.2012 v 21:02
HÄľadal som nejakú hotovú aplikáciu pre Android, ktorá dokáže čítať takýto výstup, ale našiel som iba aplikácie, čítajúce txt súbor, ktorý generujú niektoré profi meteostanice, tzv. „clientraw.txt“.
Jedna takáto aplikácia (asi najvhodnejšia) je tu: https://play.google.com/store/apps/details?id=ca.ludg.android.weatherwidget
Nainštaloval som ju a v php vytváram každú minútu ten txt súbor. Ak by si chcel niekto vyskúšať, je na adrese http://www.depe.sk/tme/clientraw.txt (hodnoty okrem teploty, tlaku a vlhkosti sú vymyslené…)
Beží to pekne, samozrejme sa mi tam zobrazujú iba hodnoty teploty, tlaku a vlhkosti. Ukážka (PNG obrázok cca 700 kB) je na http://www.depe.sk/tme/scshot.png
18.5.2012 v 21:16
Nejedná sa, samozrejme, o aplikáciu. Je to iba widget s množstvom nastavení.
18.5.2012 v 21:58
depett: Je to pěkné, díky že jsi se podělil. Když by ses o ten skript chtěl podělit i s ostaními, tak to rád zahrnu do balíku s TMEPem.
19.5.2012 v 6:33
OK, nie je problém:
$dataclient = „12345 0.0 0.0 0 „.$teplota.“ „.$vlhkost.“ „.$tlak.“ 0.0 102.6 597.6 0.000 0.000 20.6 50 0.0 5 0.0 0 0 12.6 -100.0 -100.0 -100.0 -100.0 -100.0 -100.0 -100 -100 -100 18 56 21 Abbeyview-6:56:21_PM 0 0 18 5 100 100 100 100 100 100 100 14.5 14.8 16.7 7.8 5 Dry 0.3 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 17.1 7.8 2824.0 18/5/2012 16.8 6.5 16.7 6.0 0.0 1 0 0 0 1 0 1 0 0 0 15.0 14.9 14.7 14.8 14.7 14.7 14.6 14.5 14.5 14.5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 16.7 7.8 14.5 10.5 0 — — 121 0 0 -100.0 -100.0 -100 0 0 0 0 0.0 20.6 15.8 14.5 1007.9 1001.9 2 6:00PM 10:19_AM 15.4 5.1 8.2 1.5 1 2012 -17.8 -1 1 -1 90 90 125 90 90 90 90 45 90 130 0.0 0.0 0.0 11.1 51.56667 2.06667 0.0 72 49 0.0 4:54_AM !!C10.37Q!!“;
$subor = fopen(„clientraw.txt“, „w“);
fwrite($subor, $dataclient);
fclose($subor);
Ĺ pecifikácia súboru clientraw.txt je dobre popísaná tu: http://www.tnetweather.com/nb-0100.php
V skripte používam priamo premenné pre teplotu, vlhkost a tlak. Ostatné hodnoty v súbore je možné ponechať tak, ako sú, aj keď sú „od veci“, nakoÄľko sa vĂ´bec nevyužívajú. Súbor clientraw.php sa teda vytvára (prepisuje) každým priechodom, widget si aktuálne hodnoty stiahne podÄľa nastavenia frekvencie obnovy. Trocha nepríjemná vlastnosť widgetu je, aspoň na mojom telefĂłne SGN GT-N7000, že sa dáta neobnovujú v dobe, keď je displej zhasnutý. Po spustení telefĂłnu teda musím chvíÄľku počkať, kým sa dáta refrešnú.
19.5.2012 v 6:53
Ešte doplním, že na rýchly „ručný“ refreš údajov stačí klepnúť na widget hocikde inde, ako na teplotu (klepnutím na teplotu sa otvorí nastavovacie menu).
Ako doplnok k teplomeru TME je to docela príjemný widget. Ale verím, že sa nájde programátor, ktorý by widget poriešil hlavne menší, iba s obrazovaním teploty, resp. so zmenou zobrazenia veličín po poklepaní.
31.7.2012 v 14:01
Ahoj,
dovolil sem si udelat fork aplikace a delam ted optimalizaci prace s MySQL, uz sem mezitim pridal podporu pro vicero teplomeru (alespon do hlavniho grafu) a hromadu zobrazeni dat pro GIOM 3000 …
http://teploty.lwq.cz/
http://teploty.lwq.cz/brabak
http://teploty.lwq.cz/hostivar
http://teploty.lwq.cz/malinak
Chci celou aplikaci dopsat do stavu, kdy bude umet zobrazovat libovolny pocet teplomeru ci obecne datovych zdroju a tak dale. Moc casu neni, ale vystup pro GIOM3000 funguje slusne, tak muzu kdyztak pomoci s implementaci.
http://blog.lwq.cz/web-aplikace-pro-giom-3000-ae/
Napiste na prg (zavinac) lwq (tecka) cz ci Jabber lwq (zavinac) jabbim (tecka) cz 😉
Pekny den vsem! LWQ
19.10.2012 v 18:42
Ahoj,
na webu se mi pro mobilní verzi v aplikaci TME zobrazuje stejné datum, jak pro Nejvyšší teplotu, tak i pro Nejnižší teplotu.
Nejvyšší teplota
30.6.2012 10:51
43.6 °C
Nejnižší teplota
30.6.2012 10:51
-16.7 °C
Jde to v kodu nějak změnit? Díky
21.10.2012 v 11:51
Ahoj
tak nakonec jsem opravil řádek 84 a to
echo formatData($nejvyssi[‚kdy‘]);
a nahradil pouze hodnotou za nejnizsi
echo formatData($nejnizsi[‚kdy‘]);
a už se to zobrazuje, tak jak má.
Jestli budeš dělat nějakou novou verzi, tak už teď se těším.
Díky 🙂
28.10.2012 v 23:48
Novou aktualizovanou verzi jsem skutečně vydal, je to hned první příspěvek (článek) na tomto blogu.